Tegnap láttam ezt a filmet, Casting minden, mikor véletlenül tévé elé kerültem. Csók Kern és Oláh közt, mi? Millió dolláros bébi, mi? Csinibabás vágással, mi? Puskás Peti, mi?
Elszomorodtam, hogy ez a film létezik. Ahogy Tímár koncepciótlanul újrahasznosítgatja a csinibabás vágási stílusát. Ahogy Kern Clint Eastwoodot próbál játszani. Miért?
Hilary Swank egy szerethető főhős, Oláhnak se alakja, se modora, se mozgása, se nőiessége (szánalmas az a kis nőies félátlátszó hosszúujjas kosztüm is, hogy takarja a gigatetkót a karján, nagyon átlátszó, minden értelemben), se színészi képessége nincs. Eminemnél bejött, hogy magát játssza a 8 mérföldben, Oláhnál nem, mert Oláh személye egy kiállhatatlan nulla, csak azt a gesztustalan flegmaságot tudja áthozni a vásznon, mint ami. A Sorstalanság Köves Gyurija jutott róla eszembe, pont ilyen volt. Árad belőle a társadalom felé irányuló megvetés. A nulla empátia, a nagybetűs közöny, ez valami magyar dolog, ennek nyoma sincs a Millió dolláros bébiben. Őszintén szólva, undorodom ettől. (Lehet megvetni a társadalmat, de legyen annak oka is.)
Szánalmas az egész ócska, bóvli provincializmus és ízléstelenség. Idétlen Oroszlán Szonjástul, mindenestül. A versenyzők koreográfiái túlzottak, nem is lehet úgy énekelni.
Ez Tímár Péter, a magyar Bollywood apostola.